اگر بخواهیم ساده و بی تکلف صحبت کنیم باید بگوییم استراتژی و یا راهبرد یک کسب و کار، مهمترین روش هایی است که بر مبنای توانمندی ها و زیر ساخت ها، یک کسب و کار را به سمت هدف یا اهداف تعیین شده حرکت میدهد.
در واقع طراحی یک برنامه استراتژی تبلیغاتی به ما کمک می کند، برای رسیدن به یک هدف، درست برنامه ریزی کنیم، آن را صحیح اجرا کنیم و نحوه اجرایش را کنترل کنیم.
اولین و مهمترین کاری که برای رسیدن به یک استراتژی درست باید انجام داد، به دست آوردن اطلاعات کامل و شفاف از بازار، جامعه مخاطبین، رقبا و توانمندی های یک کسب و کار با استفاده از متد های علمی است.پس از آن بایستی این اطلاعات تحلیل شود.
ما در این تحلیل ها باید:
جالب تر آنکه برخی از آنها تصور میکنند دارای یک برنامه استراتژیک هستند یا نیازی به یک برنامه راهبردی ندارند اما در واقعیت چنین نیست…
در پاره ای از اوقات هم دیده میشود که برخی کسب و کارها حتی در طراحی بیزینس پلن خود نیز دچار مشکل هستند! حداقل چالش این نوع نگاه این است که کسب و کاری با تصور های بسیار هیجان انگیز وارد بازار میشود اما به زودی شکست های سختی می خورد.
نداشتن آگاهی کافی از رفتارهای مخاطب، نیازها و نحوه تصمیمگیری آنان در هنگام انتخاب یک محصول یا خدمات، باعث می شود کسب و کارها روشهای درستی را برای ارائه محصول یا خدمات خود به مخاطبین انتخاب نکنند.
همچنین استفاده ناصحیح از اطلاعات و یا به دست نیاوردن اطلاعات دقیق و کارشناسی شده برای یک کسب و کار، باعث می شود گاهاً بازارهای بکری که یک محصول یا خدمت می تواند به آن ورود کند نادیده گرفته شود!با تحلیل، بررسی، و داده کاوی اطلاعات بازار، همراه با شناخت صحیح و به دور از خیالپردازی از توانمندیهای یک کسب و کار میتوان دریچه ورود به بازارهای جدیدی را گشود.
برای شناخت و آگاهی بیشتر مخاطبین از یک کسب و کار یا محصولات آن و جایگاه سازی برای آن محصولات در بازار، می توان از تبلیغات استفاده کرد.
طراحی کمپین های تبلیغاتی کار ساده ای نیست، همچنین مدیریت و اجرای کمپین.در صورتی که با اجرای درست کمپین های تبلیغاتی می توان مسیر کوتاهتری برای رسیدن به اهداف مالی و فروش یک کسب و کار طی کرد.
پیدا کردن نقاطی که مخاطب با محصول یا خدمات یک کسب و کار می تواند ارتباط برقرار کند و متقاعد ساختن مخاطب برای استفاده از آن محصول یا خدمات، کاری است که در طراحی و تدوین یک استراتژی تبلیغاتی می توان به آن رسید.