طراحی لوگوی آموزشگاه موسیقی نوروز صبا

اگر بخواهیم دو مورد از مهمترین دغدغه های مشترک سفارش دهندگان و طراحان لوگو را نام ببریم یقینا به این دو مورد میرسیم:
برقراری ارتباط در کوتاهترین زمان ممکن و شکل گیری یک اثر خلاقانه
خب این دو مورد در کنار همدیگر کمی سخت قرار می گیرند، چرا که اصولا کارهای خلاقانه از این جهت خلاقانه توصیف می شوند که تازه هستند و نو و نمونه مشابه آنها دیده نشده یا بسیار کم بوده، از طرفی یکی  از بهترین روش ها برای اینکه اثری در کمترین زمان با مخاطب ارتباط برقرار کند لحاظ کردن موارد بصری آشناست با فرهنگ و دنیای ذهنی مخاطب.
استفاده از فرم ها و نقش هایی که در محیط بیرونی ذهن مخاطب ما به ازا دارد و از نظر فیزیکی قابل لمس هستند و تبدیل آنها به حروف قابل خواندن یکی از قدیمی ترین روش ها در تایپوگرافی است. البته که در این میانه ایجاز و اختصار هم اهمیت فراوانی دارد و نیز ساختار فرم های استفاده شده باید قابلیت نوشتاری هم داشته باشند یا برایشان تعریف شود.
استفاده از فرم سازهای موسیقی برای طراحی یک عنوان شاید ایده بکری بود که البته قابلیت توسعه و بیشتر پخته شدن را نیز دارد اما قطعا با چشم مخاطب بازی می کند چرا که او ساز را می شناسد و هنگام مواجهه با چنین نوشتاری ماهیت و مفهوم پشت این اثر تا حدود زیادی به ذهنش متبادر می شود و سفارش دهنده می تواند راه را بسیار هموار کند برای یک تعامل مثبت. چه آنکه از خیلی قبل تر، استفاده از نماد ها و علائم موسیقی مثل کلید ها یا فرم نت ها بسیار مورد استفاده طراحان و سفارش دهندگان در این  موضوع قرار گرفته بود و همچنان نیز می گیرد.
طراحی لوگوی آموزشگاه موسیقی نوروز صبا با همین دیدگاه در سال 1385 به آژانس تبلیغاتی هور سفارش داده شده که حاصلش شد تصویری که در این پست  می بینید.