طراحی لوگوی هیئت محبان حضرت زینب سلام الله علیها

از سال های خیلی دور رسم بوده تا برای هیئت ها و تکیه ها به موازات اسمی که انتخاب می شود، نماد و نشانی هم در نظر گرفته شود تا در اجتمعات مذهبی و مواردی از این قبیل قابل شناسایی باشند.
فرم های برآمده از هنرهای عامیانه و مردمی عموما در شکل گیری این گونه نشان ها موثر تر بوده اند تا تیک های هنری و …
اما در سال های اخیر هنرمندان برای موضوعات مذهبی هم تلاش می کنند تا تکنیک ها و مهارت های هنری را هم در خدمت موضوع قرار دهند.
برای طراحی نشان هیئت محبان حضرت زینب سلام الله علیها، چند مورد بایستی مد نظر قرار می گرفت:
از جمله اینکه نشان های هیئت باید امکان چاپ و یا درج در ابعاد مختلف و به روش های مختلف روی متریال مختلف را داشته باشد، پس باید هنگام طراحی به همه این جوانب فکر شود و تست ها و استعلام های لازم گرفته شود.
نکته دیگر در طراحی نشان هیئت این است که ضمن القای حس و فضای مذهبی لزوما مشابه دیگر آثار نبوده چرا که این نشان بیانگر هویت منحصر به فرد آن است و تکراری بودن فرم و فضا مانع انحصاری شدن این هویت است.
برای نشان هیئت محبان با توجه به عبارت محبان که از ریشه حبّ و محبت و علاقه قلبی است از فرم قلب استفاده شده و با ایجاد دوایر مرسوم در خط نستعلیق و دستکاری آن متناسب با نیاز اثر و ترکیب آن با برخی جزئیات خط ثلث، فرم طراحی شده شکل گرفت.
این اثر در سال 1395 در آژانس تبلیغاتی هور طراحی شد.