آژانس تبلیغاتی هور

آژانس تبلیغاتی هور

hoor advertising agency

روی تبلیغـــات حســـــاب کـن!

آژانس های تبلیغاتی؛ معنی، نقش و انواع آنها

آژانس های تبلیغاتی؛ معنی، نقش و انواع آنها

آژانس های تبلیغاتی عمدتا به هیچ سازمانی وابسته نیستند.
این نمایندگی ها تمام تلاش خود را برای فروش محصول مشتریان انجام می دهند. آنها گروهی از افراد متخصص در زمینه های خاص خود را دارند ، بنابراین به شركت ها یا سازمان ها كمك می كنند تا به روشی آسان و ساده به مشتری هدف خود برسند. اولین آژانس تبلیغاتی ویلیام تیلور در 1786 و پس از آن جیمز “جم” وایت در 1800 در لندن و رینل و سون در 1812 بود.

کار خیاط جمع آوری مواد اولیه ، یافتن نخ های منطبق ، برش پارچه به شکل دلخواه ، در نهایت پارچه دوختن و تحویل مشتری است.
آژانس تبلیغاتی دقیقاً مانند خیاط است. این تبلیغات را ایجاد می کند ، برنامه ریزی می کند که چگونه ، چه زمانی و در کجا باید تحویل داده شود و آن را به مشتری تحویل می دهد. آژانس های تبلیغاتی عمدتا به هیچ سازمانی وابسته نیستند.
این نمایندگی ها تمام تلاش خود را برای فروش محصول مشتریان انجام می دهند. آنها گروهی از افراد متخصص در زمینه های خاص خود را دارند ، بنابراین به شركت ها یا سازمان ها كمك می كنند تا به روشی آسان و ساده به مشتری هدف خود برسند.
اولین آژانس تبلیغاتی ویلیام تیلور در 1786 و پس از آن جیمز “جم” وایت در 1800 در لندن و رینل و سون در 1812 بود.

نقش آژانس تبلیغاتی

  1. ایجاد یک تبلیغ بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مورد محصول
  2. انجام تحقیق در مورد شرکت و محصول و عکس العمل های مشتریان.
  3. برنامه ریزی برای نوع رسانه مورد استفاده ، زمان و مکان استفاده و مدت زمان استفاده.
  4. بازخورد گرفتن از مشتری و همچنین مشتری و سپس تصمیم گیری درمورد اقدامات بعدی

آژانس تبلیغاتی

همه شرکت ها می توانند این کار را خودشان انجام دهند. آنها می توانند در تلویزیون ها یا سایر مکان های رسانه ای تبلیغات ، چاپ یا تبلیغات انجام دهند. آنها همچنین می توانند حساب ها را مدیریت کنند. پس چرا آنها به آژانس تبلیغاتی نیاز دارند؟ دلایل استخدام آژانس های تبلیغاتی توسط شرکت ها عبارتند از:

 

  • آژانس ها در این زمینه متخصص هستند. آنها یک تیم متشکل از افراد مختلف برای کارهای مختلف مانند نوشتن متن ، مدیران هنری ، برنامه ریزان و غیره دارند.
  • آژانس ها از این افراد ، تجربه و دانش آنها بهینه استفاده می کنند.
  • آنها با هدف کار می کنند و بسیار حرفه ای هستند.
  • استخدام آنها تا حدی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

آژانس تبلیغاتی

انواع آژانس تبلیغاتی در جهان تبلیغات

آژانس های خدمات کامل

  1. آژانس های بزرگ با کلیه مراحل تبلیغات سرو کار دارد.
  2. افراد متخصص مختلف برای بخشهای مختلف.
  3. کار را از جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل شروع می کند و در پایان پرداخت صورتحساب به اهالی رسانه پایان می یابد.

آژانس های تعاملی

  1. از شیوه های ارتباطی مدرن استفاده می شود.
  2. از تبلیغات آنلاین ، ارسال پیام های شخصی روی تلفن های همراه و … استفاده می کند.
  3. تبلیغات تولید شده بسیار تعاملی ، دارای مفاهیم بسیار جدید و بسیار ابتکاری هستند.

آژانس تبلیغاتی

بوتیک های خلاقانه

  1. تبلیغات بسیار خلاقانه و ابتکاری.
  2. عملکرد دیگری غیر از ایجاد تبلیغات واقعی انجام نمی شود.
  3. آژانس های کوچک با نویسندگان ، کارگردانان و افراد خلاق خودشان.

نمایندگی های خرید رسانه

  1. مکانی را برای تبلیغ خریداری می کند و آن را به تبلیغ کنندگان می فروشد.
  2. زمانی را که تبلیغات در آن قرار می گیرد می فروشد.
  3. اسلات ها را در کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی مختلف برنامه ریزی می کند.
  4. سرانجام نظارت یا بررسی می کند که آیا آگهی در زمان و مکان انتخاب شده از طریق تلویزیون از راه دور شده است یا خیر.

آژانس های داخلی

  1. به خوبی آژانس های خدمات کامل.
  2. سازمان بزرگ این نوع آژانس ها را که در آنها ساخته شده و فقط برای آنها کار می کنند ترجیح می دهد.
  3. این آژانس ها طبق نیاز سازمان ها کار می کنند.

آژانس تبلیغاتی

برخی از آژانس های تخصصی هستند که برای برخی از تبلیغات خاص کار می کنند. این نوع نمایندگی ها به افراد دارای دانش خاص در آن زمینه نیاز دارند. به عنوان مثال ، تبلیغاتی که پیام های اجتماعی ، تبلیغات مالی ، تبلیغات مربوط به دارو و غیره را نشان می دهد.
جنبه های اجتماعی و اقتصادی تبلیغات

هر سکه دو روی دارد

منتقدان به روشهای خاص خود مورد ستایش و انتقاد قرار می گیرند. تبلیغات در کنار تصاویر منفی تأثیرات مثبت بسیاری دارد. John O ’Toole به عنوان رئیس انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا ، تبلیغات را چیز دیگری توصیف کرده است. این مربوط به مطالعات نیست ، اما آموزش می دهد. این روزنامه نگار نیست اما تمام اطلاعات را می دهد. و این وسیله ای سرگرم کننده نیست بلکه همه را سرگرم می کند.

حال اجازه دهید جنبه های اقتصادی و اجتماعی تبلیغات را مرور کنیم.

نقش اقتصادی تبلیغات

ارزش محصولات:

محصولات تبلیغ شده همیشه بهترین محصولات موجود در بازار نیستند. برخی محصولات غیرآگهی نیز وجود دارند که به اندازه کافی خوب هستند. اما تبلیغات با نشان دادن تصویر مثبت از محصول به افزایش ارزش محصولات کمک می کند که به نوبه خود مشتریان را متقاعد به خرید آن می کند. تبلیغات مصرف کنندگان را در مورد کاربردهای محصولات آگاه می کند ، بنابراین ارزش آن را در ذهن مصرف کنندگان افزایش می دهد. برای مثال تلفن های همراه برای اولین بار به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می شد اما امروزه تلفن های همراه دارای چندین ویژگی هستند که آنها را به راحتی برای مصرف کنندگان تبدیل می کند.

تأثیر بر قیمت ها:

قیمت برخی از محصولات تبلیغاتی بیشتر از محصولات بدون تبلیغات است اما بالعکس نیز صادق است. اما اگر رقابت بیشتری برای این محصولات در بازار وجود داشته باشد ، قیمت ها باید پایین بیایند ، به عنوان مثال ، انواع آب میوه های کنسرو شده از مارک های مختلف. بنابراین برخی از افراد حرفه ای مانند حسابداران رسمی و پزشکان مجاز به تبلیغ نیستند.

اما برخی از محصولات تبلیغات زیادی انجام نمی دهند و به مقدار زیادی از آن نیازی ندارند و حتی قیمت آنها نیز بالا است اما از آنجا که نام تجاری خود را دارند همچنان پیشرو در بازار هستند. مثلاً اتومبیل های پورشه

آژانس تبلیغاتی

تأثیر بر تقاضا و گزینه های مصرف کننده:

حتی اگر محصول به شدت تبلیغ شود ، به این معنی نیست که میزان تقاضا یا گفته شده میزان مصرف نیز افزایش خواهد یافت. این محصول باید با کیفیت بهتر و تنوع بیشتری نسبت به محصولات دیگر متفاوت باشد. برای کورن فلایک Kellogg’s طعم های متنوعی با دامنه های مختلف برای گروه های سنی مختلف و هم اکنون برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند ، انتخاب های متفاوتی برای انتخاب به مصرف کنندگان می دهند.

تأثیر بر چرخه تجارت:

بدون شک تبلیغات در به کارگیری تعداد بیشتری از افراد کمک می کند. این باعث افزایش رول حقوق افرادی می شود که در این زمینه کار می کنند. این به جمع آوری درآمد بیشتر برای فروشندگان کمک می کند که آنها برای بهبود محصول و خدمات استفاده می کنند. اما برخی از تأثیرات بد تبلیغات بر چرخه تجارت نیز وجود دارد. گاهی اوقات ، مصرف کننده ممکن است کالای خارجی را بهتر از انتخاب مارک ملی پیدا کند. این قطعاً تولیدی را که ممکن است به نوبه خود تولید ناخالص داخلی کشور را تحت تأثیر قرار دهد ، تحت تأثیر قرار خواهد داد.

جنبه های اقتصادی توسط اصل فراوانی پشتیبانی می شود که می گوید تولید بیشتر محصولات و خدمات بیش از میزان مصرف است که کمک می کند تا اول مصرف کنندگان از گزینه هایی که دارند مطلع شوند و ثانیا به فروشندگان کمک می کند تا در یک فضای سالم و رقابتی با منافع شخصی خود بازی کنند.

نقش اجتماعی تبلیغات:

برخی جنبه های مثبت و منفی تبلیغات در زمینه های اجتماعی وجود دارد. آنها به شرح زیر است.

فریب در تبلیغات:

اگر خریداران از آنچه در تبلیغات می بینند و پس از خرید آن محصول به دست می آورند ، رابطه بین خریداران و فروشندگان حفظ شود. اگر فروشنده در تبلیغات تصویری کاذب یا فریبنده و تصویری اغراق آمیز از محصول نشان دهد ، پس رابطه فروشنده و خریدار نمی تواند سالم باشد. اگر فروشنده تبلیغات خود را تمیز نگه دارد و تصویر درستی از محصول نشان دهد ، می توان این مشکلات را برطرف کرد.

آژانس تبلیغاتی

تبلیغات سابلیمینال:

جذب ذهن مشتری ، هدف اصلی این تبلیغات است. تبلیغات به گونه ای است که مصرف کنندگان حتی متوجه نمی شوند که تبلیغات در ذهن آنها تأثیر گذاشته است و این منجر به خرید محصولی می شود که حتی نیازی به آن ندارند. اما “همه تبلیغات همه مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار نمی دهد” ، زیرا اکثر مصرف کنندگان محصولات را براساس قیمت و نیاز خریداری می کنند.

تأثیر بر سیستم ارزش ما:

تبلیغ کنندگان از تاکتیک های پف کردن ، حمایت از افراد مشهور و بازی احساسی استفاده می کنند ، و همین امر تبلیغات را چنان قدرتمند می کند که مصرف کنندگان طعمه های درمانده آن محصولات را خریداری می کنند.

این تبلیغات باعث می شود افراد فقیر محصولی را خریداری کنند که توانایی خرید آن را ندارند ، افرادی که عادت های بدی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن را انتخاب می کنند و فقط به دلیل اینکه بازیگر مورد علاقه آنها این محصول را تأیید کرده است ، محصولاتی را خریداری می کنند. این امر در افزایش هزینه های کل جامعه و از دست دادن ارزش های خود ما تأثیر می گذارد.

 

تهاجمی:

برخی از تبلیغات به قدری توهین آمیز است که مورد قبول خریداران نیست. به عنوان مثال ، تبلیغات شلوار جین جین نشان می داد دختران لباس بسیار کمتری می پوشند و جذابیت جنسی دارند. این نوع تبلیغات به محصول واقعی ربطی ندارند. سپس Btu برخی تبلیغات وجود دارد که بسیار آموزنده هستند و اکنون توسط مردم پذیرفته شده اند. تبلیغات قبلی که اطلاعاتی در مورد قرص های جلوگیری از بارداری ارائه می دادند توهین آمیز تلقی می شد اما اکنون همین تبلیغات آموزشی و مهم تلقی می شوند.

این مطلب ادامه دارد…

منبع : managementstudyguide

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
از مجموع: 2 رای میانگین: 5

دیدگاه شما

نشانی

قم ، بلوار عماریاسر، ساختمان نخل، طبقه 3

شماره تماس

025-37761521 و 02537761522

ایمیل

info@hoordesign.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای آژانس تبلیغاتی هور محفوظ است | 1388